keskiviikko 25. syyskuuta 2013

CASE: Kaksi näyttelykonseptia viime kesältä


Pop-up Poriin marssi ja Galleria Himmelblau

  • Sama ajankohta, sijainti samassa korttelissa Porin keskustassa
  • Molemmat toimijat aktiivisia näyttelyiden ja myyntitapahtumien järjestäjiä
  • Motivaationa tavoittaa jazz-yleisö ja myydä heille nykytaidetta
  • Molempien taustavoimat tulivat Tampereelta ja olivat keskenään tuttuja 

Eroja

  • Visuaalisessa ilmeessä, ripustuksessa ja näyttelytilan sisustuksessa
  • Taiteilijalistauksessa ja taiteilijoiden nimien käytössä markkinointiviestinnässä
  • Hinnoittelussa
  • Kävijämäärissä, myyntivolyymissa ja ostosten keskihinnassa
  • Taustaorganisaation järjestäytymisessä ja riskinotossa

Tuloksia 

  • Medianäkyvyyttä molemmille kertyi suunnilleen saman verran
  • Vaikka kävijämäärissä oli eroa, yleisöä ja uusia kontakteja kertyi molemmille runsaasti
  • Taloudellisen tuloksen arvioiminen edellyttäisi tarkempaa tietoa myyntikatteista ja kuluista

Seuraa toimijoita Facebookissa





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti